Terug in Nederland.. - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Esther Neelis - WaarBenJij.nu Terug in Nederland.. - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Esther Neelis - WaarBenJij.nu

Terug in Nederland..

Door: Esther Neelis

Blijf op de hoogte en volg Esther

21 December 2012 | Nederland, Enschede

Hier dan écht mijn allerlaatste reisverslag van deze reis. Helaas alweer vanuit een koud en regenachtig Nederland.

Het laatste weekend in Same was echt geweldig. Alles aan mijn ouders laten zien en samen met alle mensen die we kennen van het hostel (eigenlijk mijn twee Tanzaniaanse moeders ;) en nog wat mensen) geluncht daar. Erg gezellig, speciaal voor ons werden de mooie kleren aangedaan en extra luxe gekookt. De kadootjes die mijn ouders hadden meegebracht uit Nederland vielen erg goed in de smaak en nadat er nog een lied voor ons werd gezongen was het dan echt tijd voor het afscheid. 's avonds met vrienden uit Same gegeten en weer allemaal lieve kadootjes en kaartjes gekregen. Gelukkig weinig tijd om verdrietig over het afscheid te zijn (raar om te beseffen dat je deze lieve mensen voorlopig niet meer ziet), want de vakantie begon!

Samen met Longi, onze gids voor de safari, alle parken in Noord Tanzania bezocht. Dit was echt geweldig. Dacht je in het eerste safari park nog; goh wat fantastisch die olifanten op 200 m afstand en schoot je gelijk 20 foto's, de dagen erna kwamen ze zelfs tot met hun slurf op de auto haha. Erg bijzonder was het ook om twee leeuwen met twee welpjes een hele buffel te zien eten. De welpjes vonden het vooral een leuk spel om aan de buffel te gaan hangen terwijl de leeuw hem wou verslepen. Ook nog veel giraffen, zebras, cheetas en zelfs een luipaard gezien (zeer zeldzaam). Nog sinterklaas gevierd met echte pepernoten en chocoladeletters en Tanzaniaanse kadootjes, erg gezellig. Longi heeft het ook nog met ons meegevierd, leg dan maar eens uit dat Sinterklaas een hele oude man is met een raar pakje die eigenlijk niet bestaat maar door schoorstenen kadootjes komt brengen haha..

Naast de safariparken zijn we ook naar de Kilimanjaro geweest (niet de top, maar halverwege ;)) en hebben we een dag de Masaai stam en een andere Tanzaniaanse stam bezocht. Bij deze laatste stam gingen we mee met het jagen, wat er op neer kwam dat we door de bosjes heen moesten rennen achter de mannen aan die dan met pijl en boog gingen jagen. Ze vingen ook nog twee eekhoorns en wat vogels!

De laatste week hebben we doorgebracht op Zanzibar, het eiland voor de kust van Tanzania met geweldige witte stranden en een blauwe (warme;)) zee. Al met al dus een geweldige vakantie gehad, eentje om nooit te vergeten.. Onder aan de blog nog een aantal foto's van de vakantie en het laatste weekend in Same.

Ik mis Tanzania nu al. Kon ik maar even terug! De zon, de vriendelijke en lieve mensen, de kinderen met hun big smiles, het leven op straat, het eten, de muziek! Gelukkig nog even nagenieten met de foto's, maar dat ik ooit terug ga is zeker!

Allemaal heel erg bedankt voor de super leuke en lieve berichtjes tijdens mij reis, zo leuk dat jullie mij allemaal zo hebben gevolgd vanuit Nederland. Hele fijne feestdagen en tot snel!

liefs, Es